HÄSTINLÄGG

Tänkte berätta om timmarna i stallet idag!
Red Finesse i paddocken - vårat problem inne på banan (inom Dressyren speciellt) är att jag inte för stopp på henne. Hon skulle mycket väl (som hon bl. a. gjorde på träningstävlingen jag var på) fortsätta galoppera efter första galoppen utan att sakta av, hon fortsättar förbi kortsidan fast avbrottet ska vara precis innan första hörnet & så, så idag var jag väldigt konsekvent på henne & så fort hon gick/sprang iväg & inte lyssnade på min första förhållning (det blåste ju litegrann ute & eftersom hon är jättekänslig så gav jag henne ett par chanser när hon sprang iväg) så gjorde jag halt & ryggade henne några steg, gick fram - gick hon lugnt då, så kunde jag fortsätta med det jag gjorde innan. I galoppen var hon helt underbar. Hon är så otroligt fin i galoppen alltså, hon bär upp sig själv jättebra & ja, hon har blivit så stark & duktig bara! Grymma ponny!
Sedan - när jag tagit in henne, lite svettig var hon också, så fick hon gå in & äta litegrann i sin box & efter det tvättade jag av henne, schamponerade in hela henne eftersom att hon var dammig, inte tvättad på flera månader eftersom det var kallt/vinter & för att hon var svettig, så när vi åkte ifrån hästarna var hon helt nybadad & jättefin!
Så imorgon bara måste det gå bra! Vi har kämpat något enormt inom Dressyren hon & jag!
Ett lycka till? Första lokala klasserna imorgon!
Jag är ingen utan dig älskling

Kommentarer
Postat av: Madde

Lycka till :*

2012-03-24 @ 22:50:17
URL: http://maddeboden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0